Túramotorosból pályamotoros: Motorzással kapcsolatos állomásaim időrendben.
Még mindíg megvan a 125-ös ETZ-m ami egykor az apukámé volt, és amihez gyerekkorom meghatározó motoros élményei kötnek. Ma már több mint 30 éves. Igyekszem vigyázni rá, mindíg lesz hely számára a garázsomban. 2000 novembere óta van meg a korlatlan "A" kategóriás jogsim (4 év A1 után)!
Ifjú motorosként már 4 évig gyepáltam a kis SB51-es Simsonomat, mikor ráültem az MZ-re. Emlékszem, össze sem lehetett őket hasonlítani! 100-as végsebesség, 5 sebbességi fokozat :) Az első próbálkozásom majdnem bukás lett, ugyanis nem elég finoman engedtem ki a kuplungot és a gép felált egykerékre! :) Eléggé meglepődtem, de azért nagyon élveztem.
Első japán gépem egy kicsit öregecske, de hibátlan állapotban lévő Kawasaki GPz 500S tipusú túramotort volt. Vízhűtésű soros kéthengeres négyütemű motor. Hengerenként négy szelep, két lánchajtású felülfekvő vezérműtengely. Az én példányom a 60 LE -s változat volt. Gyönyörű, és kényelmes motor. A kis fordulaton érezhető durozsoló járása kicsit kihúzatva teljesen simává vált a kiegyensúlyozó tengelynek köszönhetően.
Nagy szerelmem volt ez a motor. Mivel a típust a Honda Super Blackbird névre keresztelte, ezért én csak rigónak hívtam. Hihetetlen precíz, injektoros, vízhűtésű soros négyhengeres motor. Nyomatékos, már 2000-es fordulattól használható, igazi kezesbárány, viszont ha forgatni kezdi az ember előbújik belőle a vadállat (vadrigó ;) ) Számomra Ő volt az ideális túramotor. Rengeteg szép emlék és több mint 80 ezer együtt megtett km fűz hozzá.
Néhány nagyobb túrám:Eldöntöttem hogy szeretnék pályamotorozni, amihez megfelelő célhardvert kerestem. Tanulgatni a pályázást tökéletes választás volt ez a szép állapotú 600RR.
Az első ezres pályamotorom.
A "Big-Bang" blokkos modern technika.